Saturday, January 12, 2008

And back in Nongkhai

Jenny and I immediately booked our train tickets to Nongkhai. Unfortunately the sleepertrains were all full for the next few days, so we were forced to take a normal train. The trip to Nongkhai was horrible. I think to diesel engine was located underneath our carriage, so it was very very noisy. I didn't sleep for even a minute.
We arrived in Nongkhai around 5am, took a tuktuk to the Mut Mee Guesthouse and made ourselves comfortable in the hammocks in the garden, since the reception is closed until 8am. I ended up in small double bedroom right in front of the noisy entrance, because all the other rooms were full. And it looks like I wont be able to move into one of the 2 best single rooms because they are taken by people who will stay longer than me :-(
But neverthless it is really nice to be back here...

Jenny en ik hebben onze treintickets naar Nongkhai onmiddellijk geboekt. Helaas zaten de slaaptreinen vol voor de komende dagen, en dus konden we niet anders dan een gewone trein te nemen. De rit was verschrikkelijk. Ik denk dat de dieselmotor van de trein onder onze wagon zat, dus er was heel veel lawaai. Ik heb nog geen minuut kunnen slapen.
We zijn om 5u 's morgens in Nongkhai aangekomen, hebben een tuktuk naar de Mut Mee Guesthouse genomen en ons in de hangmatten in de tuin geïnstalleerd aangezien de receptie nog tot 8 uur gesloten zou zijn. Uiteindelijk heb ik een hele kleine dubbele slaapkamer gekregen juist voor de lawaaierige ingang van de guesthouse, omdat alle andere kamers al bezet waren. En 't ziet ernaar uit dat ik ook niet zal kunnen verhuizen naar één van de twee beste single kamers omdat daar mensen inzitten die nog langer dan mij gaan blijven :-(
Maar hoe dan ook is 't ontzettend fijn om terug hier te zijn...

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home