Thursday, September 13, 2007

Phnom Penh

After a short but turbulent flight I arrived in Phnom Penh 2 days ago. My first impression of Phnom Penh is that is very wet and chaotic. From the airplane it looked as if the whole of Cambodia was flooded and it was raining when I arrived. And the traffic in the streets around my guesthouseis crazy, Bangkok traffic is nothing against this. Yesterday morning I woke up to discover a bright blue sky and after switching to another guesthouse across the street with better rooms and a nice outside sitting area, I made my way to the national museum. Walked around a little and in the afternoon and went to the Orussey Market which is close to my guesthouse. This morning I visited the Royal Palace and the Silver Pagoda. But I have to admit that I was not very impressed by it, I guess I've already seen too many realy beautiful palaces and temples before...
Tomorrow morning I will take the bus to Siem Reap, where I will visit the temples of Angkor Wat and see my parents in a few days.

Na een korte maar turbulente vlucht ben ik eergisteren in Phnom Penh aangekomen. Mijn eerste indruk van Phnom Penh was dat het ere erg nat en chaotisch was. Vanuit het vliegtuig leek het wel of heel Cambodia overstroomd was en het regende bovendien keihard toen ik aankwam. Het verkeer in de omgeving van mijn guesthouse is superdruk en chaotisch, het verkeer in Bangkok is er niks tegen. Gisteren was er een stralende blauwe lucht toen ik opstond en nadat ik naar een andere guesthouse ben verhuisd met betere kamers en een fijn terras buiten, ben ik naar het nationaal museum gegaan. Ik heb een beetje rondgelopen en ben naar de Orussey markt vlak bij mijn guesthouse geweest.
Deze ochtend ben ik naar het koninklijk paleis en de zilveren pagoda geweest, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik niet erg onder de indruk was, ik denk dat ik ondertussen al veel te veel mooie paleizen en tempels heb gezien...
Morgenvroeg zal ik de bus naar Siem Reap nemen, waar ik de tempels van Angkor Wat ga bezoeken en over een paar dagen mijn ouders ga zien.

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home