Sunday, June 10, 2007

something old something new

Singapore has a strange fascination with everything new. If something gets a little bit old and gets some character it's ready to be demolished and to build something new instead. So I was a bit surprised to see this amazing art deco tower near Bugis Street. It looks perfect, but I wondered how a tower from the 1920's would have survived. If you go inside the tower there's an amazing winebar on the groundfloor. The ceiling is beautifully decorated and apparently in the evening they have 'angels' who fly up and down to get the winebottles out of the very tall bar (waitresses wearing angelwings are going up and down on a metal wire I suppose). I was able to take some pictures before the weitress stopped me, I'll post them later.
The funny thing is that this amazing Art Deco tower is brand new, apparently it was build for a very rich businessman who paid for the in cash! When I left the tower a woman came up to me and told me that all that gold in and on the tower was really just plastic, it was all fake :-))
In the evening I went to party with Anita, Jay and Annette. The party was at an art gallery in an old, but beautiful shophouse in Geylang. Sadly this artgallery has to shut down cause the house will soon be demolished to build something new...

Singapore heeft een vreemde fascinatie met alles nieuw. Als een gebouw een beetje oud wordt en wat karakter krijgt wordt het afgebroken en wordt er iets nieuw in de plaats gezet. Dus ik was een beetje verwonderd een prachtig Art Deco gebouw te zien in de omgeving van Bugis Street. Het ziet er perfect uit, maar ik vroeg me wel af hoe een gebouw uit de jaren 20 het had overleeft. Op de benedenverdieping is er een hele sjieke wijnbar. het plafond is er prachtig gedecoreerd en er zouden 's avonds 'engeltjes' zijn die naar boven vliegen om wijnflessen uit de hoge wijnbar te pakken (ik veronderstel dat 't serveersters zijn met vleugeltje die aan een kabel hangen en zo op en neer gaan). 't Is me gelukt om enkele foto's te trekken voordat een serveerster me stopte.
Het grappige is dat deze Art Deco toren gloednieuw is, blijkbaar was 't gebouwd voor een superrijke zakenman die het gebouw in cash betaalde! Toen ik de toren verliet kwam er een vrouw naar me toe die me zei dat al het goud en koper in en op de toren eigenlijk maar plastiek was, 't was dus helmaal fake, grappig :-))
's Avonds ben ik naar een feestje geweest met Anita, Jay en Annette. Het feestje was in een kunstgalerij in een oud, maar heel mooi 'shophouse' in Geylang. Spijtig genoeg moet de kunstgalerij sluiten omdat het huis binnenkort afgebroken wordt om er iets niew te zetten...

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home