Thursday, June 7, 2007

On the road again, for real

Yes, I'm finally on the road again :-)
Tuesday evening I left Belgium. My flight to London was quite stressful cause it was supposed to leave at 1915h but there was a delay for almost an hour, which meant that I had to run to catch my flight to Singapore. Luckily I was just in time. My flight landed at 17.15h local time and I think I was already at Anita (Belgian living in Sin)'s place at 18.00h.
This morning I came into town with Anita. While she went to work, I went to Arab street, which is really nice, and to Little India, where there are lots of indian shops and restaurants, though I thought it was still very different from the real India. I met Anita again for lunch and afterwards I went to Chinatown, where I still am.
My first impressions of Singapore are that it misses a bit of atmosphere. It is very clean and organised, as I expected, which is very different from other big Asian cities. And I think I miss the chaos you find in Bangkok or Delhi a bit. Singapore is Asia for beginners, and I guess I'm past that stage a little bit... Though I do think that Singapore is an ideal city in Asia to live in for a westener, cause then you don't want to have the chaos, poverty, ... around you all the time.

Ja, ik ben eindelijk op weg :-)
Dinsdagavond ben ik in Zaventem vertrokken. Mijn vlucht naar Londen was bwhoorlijk stressvol want er was een vertraging van bijna een uur. Ik heb nog serieus moeten lopen om mijn vlucht naar Singapore te halen. Gelukkig was ik juist op tijd. Mijn vlucht is om kwart na 5 plaatselijke tijd geland en ik denk dat ik om 18.00h al bij Anita was (Anita komt uit Belgie, maar woont al anderhalf jaar in Singapore). Vanochtend ben ik samen met Anita naar het centrum gekomen. Terwijl zij is gaan werken ben ik naar Arab street (het Arabisch kwartier), dat heel leuk is, en naar Little India gegaan, waar er een hoop Indische winkeltjes en restaurants zijn, al was het toch nog heel anders dan het echte India. Vanmiddag had ik met Anita afgesproken om iets te gaan eten en daarna ben ik naar Chinatown gekomen, waar ik nu nog steeds ben.
Mijn eerste indruk van Singapore is dat het toch een beetje sfeer mist. 't Is heel proper en georganiseerd, heel anders dan in andere grote Aziatische steden. Ik denk dat ik de chaos van Bangkok of delhi een beetje mis. Singapore is "Asia for beginners", en ik denk dat ik toch al een beetje voorbij dat stadium ben... Maar ik denk wel dat Singapore de ideale Aziatische stad is om als westerling te wonen, want dan wil je die chaos, armoede en vuiligheid niet.

Labels: ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

anita = belgian living in sin! = belgische levende in zonde!

allez veel plezier daar!

June 7, 2007 at 11:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

hihi, dat dacht ik eerst ook te lezen :)
Amaai Bever, wat een professionele site. Enfin, gij vindt wschl van niet, maar ik zou zoiets niet kunnen! In elk geval zal ik af en toe eens komen piepen!! Veel plezier daar!

June 7, 2007 at 12:52 PM  
Blogger Unknown said...

Ahwel Ine, 't is echt wel een hele mooie site. Ik ga het zeker doorsturen naar Bert. Wij zullen je zeker volgen. Een hele fijne tijd ginder

June 7, 2007 at 11:03 PM  

Post a Comment

<< Home