Sunday, July 15, 2007

Last day in Yogya

Yesterday morning I visited Kota Gede, a neighbourhood in Yogya famous for its silverwork and shops. I was a little bit disappointed because the main focus was on filigre silverwork, from broches to all kinds of animals and temples. The jewelry was not my style at all. I guess it's the style that maybe your grandmother would appreciate. The Lonely Planet says that they also sell modern stuff, but I didn't see any and I visited a lot of shops...
Tomorrow I will go to Prambanan. I hope I will find a nice little hotel there so I can stay there for 2 nights like I did in Borobodur. I would like to be able to walk around the temples at sunrise, avoiding most of the crowds and when there is good light for taking pictures. The LP is not so positive about the hotels in Prambanan, but since they seem to get it wrong more than once, I decided to go for it and if I don't find I decent hotel I will go to Solo, after a quick look at the temples...

Gisteren ben ik 's morgens naar Kota Gede geweest, een buurt in Yogya bekend voor de zilversmeden en -winkels. Ik was een beetje teleurgesteld want de focus lag er duidelijk op filigre zilverwerk, van broches tot alle mogelijke dieren tot tempels. 't Was helemaal niet mijn stijl. Ik veronderstel dat 't misschien een stijl is die je grootmoeder mooi zou vinden, maar ik zie liever iets moderner. Volgens de Lonely Planet ouden ze er ook wel moderne dingen verkopen, maar daar heb ik toch niks van gezien en ik heb veel winkels bezocht...
Morgen ga ik naar Prambanan. Ik hoop dat ik er een leuk hotelletje vind zodat ik er 2 nachten kan blijven zoals in Borobodur. Ik zou er graag tussen de tempels kunnen lopen als de zon opkomt, zodat ik de grootste drukte kan vermijden en wanneer er ook goed licht is om foto's te trekken. De Lonely Planet is wel niet zo positief over de hotels in Prambanan, maar aangezien ze 't wel vaker fout hebben, heb ik besloten er toch voor te gaan en als 't toch tegenvalt bekijk ik de tempels gewoon snel en vertrek ik meteen naar Solo...

Labels: ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home